Stacken Bilvård - allt inom bilvård och biltvätt för entusiasten

Stackens bilvårdsforum


Tråden handlar om : Rostlagning Volvo 360




Bevaka denna tråden. D?får du ett epost, när nya inlägg görs.

Postad 2004-02-16 09:24:50tracidboy,
Medlem p?Stacken sedan 2004-02-16
Läst 6994 gånger 
Hallå på er, är ny här och nu har jag köpt min första bil ;) , det vart en 360gl -87 som har gått 12 tusen mil, gav 4000:- för den, men nu är det så att den är ganska så rostig på dörrarna, på 2 ställen är det genomgående och hörnen är oxå ganska rostiga, hur är det enklast att fixa det här?, bara att slipa o slänga dig nån plåt bakom och sen spackla o lacka?
tackar för svar ...


Detta inlägget har redigerats 2004-02-21 14:09:38



Postad 2004-02-16 11:39:52pedagogen,
Medlem p?Stacken sedan 2003-03-23
Läst 6981 gånger 
I princip, men du bör nog svetsa fast lagningarna. Annars håller det inte, och det kan bli problem med bilprovningen.

När du fixat skadorna (och lackat dem) så är det en god idé att pumpa in tunnflytande rostskydd i dörrarna (och balkar, trösklar etc.). Även om det är lite sent påtänkt för just din bil, så kan det stoppa upp rosten lite grand i alla fall. (Förlänga livet på bilen något år).

Lycka till! (Laga rostskador är inte det roligaste som finns, men man känner sig jäkligt nöjd med sig själv när man blivit klar!)


Detta inlägget har redigerats 2004-02-21 14:09:38



Postad 2004-02-16 11:56:53tracidboy,
Medlem p?Stacken sedan 2004-02-16
Läst 6978 gånger 
okey, tackar för svar, går det att poppnita fast plåtarna?, tänkte ifall man kunnde slippa svetsa.


Detta inlägget har redigerats 2004-02-21 14:09:38



Postad 2004-02-16 11:58:02tracidboy,
Medlem p?Stacken sedan 2004-02-16
Läst 6978 gånger 
okey, tackar för svar, går det att poppnita fast plåtarna?, tänkte ifall man kunnde slippa svetsa.


Detta inlägget har redigerats 2004-02-21 14:09:38



Postad 2004-02-16 11:58:18tracidboy,
Medlem p?Stacken sedan 2004-02-16
Läst 6977 gånger 
okey, tackar för svar, går det att poppnita fast plåtarna?, tänkte ifall man kunnde slippa svetsa.


Detta inlägget har redigerats 2004-02-21 14:09:38



Postad 2004-02-16 11:59:09tracidboy,
Medlem p?Stacken sedan 2004-02-16
Läst 6977 gånger 
okey, tackar för svar, går det att poppnita fast plåtarna?, tänkte ifall man kunnde slippa svetsa.


Detta inlägget har redigerats 2004-02-21 14:09:38



Postad 2004-02-16 11:59:49tracidboy,
Medlem p?Stacken sedan 2004-02-16
Läst 6976 gånger 
sorry att det vart så många inlägg, fattar inte varför det vart det :(


Detta inlägget har redigerats 2004-02-21 14:09:38



Postad 2004-02-16 20:36:31IKUZUS,
Medlem p?Stacken sedan 2003-08-14
Läst 6956 gånger 
Slipa bort rosten så gott det går.Limma sen fast aluminium nät på baksidan med tex pl400 eller vanligt glasfiberspackel.Sen kan du spackla med glasfiber spackel och slipa till ytan o grunda +lacka.Om du poppnitar och sen spacklar så kommer nitarna att krypa ut genom spackel o färg.


Detta inlägget har redigerats 2004-02-21 14:09:38



Postad 2004-02-16 22:37:00tracidboy,
Medlem p?Stacken sedan 2004-02-16
Läst 6951 gånger 
okey, det va farsan som komm med poppnit förslaget, men det kanske inte är så bra trots allt, Men det där med nät/glasfiber spackel låter ju ganska bra. man kan ju göra så på vissa ställen iallfall
tackar för svaren, är det nån annan som har tips/trix så är det bara att skriva en rad :), är nybörjar inom det här området


Detta inlägget har redigerats 2004-02-21 14:09:38




För att skriva krävs att man är inloggad.



Stacken är inte ansvarig för eventuella felaktigheter i innehållet i inläggen och förbehåller sig rätten att ta bort eller redigera en text vars innehåll betraktas som oseriöst eller olämpligt.
Olämpligt innehåll kan t.ex. vara pornografiska införanden, annonser med rasistiska eller liknande inslag av stötande karaktär.
Annonser vars innehåll är olagligt på något sätt kommer också att raderas.
Stacken tar inte ansvar för information som framförs i forumet, och kan inte hållas ansvarig för eventuella felaktigheter och följder därav.

Moderator för forumet är : David






Sök i bilvårdsguiderna







© Stacken 1997 - 2014