Stackens bilvårdsforum |
|
Bevaka denna tråden. D?får du ett epost, när nya inlägg görs.
|
|
Postad 2005-10-14 21:34:57 | Balzary, Gävle Medlem p?Stacken sedan 2005-10-13 | | Läst 6517 gånger | | Strålande, ska kika in på Mekonomen i morgon (om de nu har lördagsöppet). Skulle ju villja komma igång imorgon och det kan jag ju inte utan de där trissorna, Rusta hade ingea trissor alls vad jag såg dessvärre
|
Postad 2005-10-14 23:01:35 | bustorp, Medlem p?Stacken sedan 2003-11-01 | | Läst 6509 gånger | | Då ska du fråga efter dom på Rusta. Dom säljer ett kit med 2 trissor + 2 frottépads som tillbehör till sin egen maskin.
|
Postad 2005-10-14 23:09:19 | Speedo, Umeå Medlem p?Stacken sedan 2005-07-01 | | Läst 6504 gånger | | bustorp: Är det kitet billigt?
// Frank
|
Postad 2005-10-14 23:23:03 | bustorp, Medlem p?Stacken sedan 2003-11-01 | | Läst 6499 gånger | | 39:- tror jag. Frottén har man nog ingen större glädje av men trissorna duger till lackskyddspåläggning.
|
Postad 2005-10-15 06:40:39 | mark2, Medlem p?Stacken sedan 2004-12-02 | | Läst 6491 gånger | | Balzary, Meguiars Scratch X skall inte användas med maskin. Gnugga reporna med medlet på en skumgummi pad eller en trasa och torka bort genast. Upprepa vid behov. Skulle inte använda dom eländiga kuddar maskinen kommer med. Själv brukar jag använda Lake Countrys 4" pads som jag köper från USA.
|
Postad 2005-10-15 10:43:23 | bustorp, Medlem p?Stacken sedan 2003-11-01 | | Läst 6480 gånger | | Eftersom Scratch-X är avsett för hela bilen enligt både Meguiars.com och Meguiars.se så tycker man att det är lite märkligt att den inte går att köra med dubbeltrissan, ev. med mjuka trissor. Dubbeltrissan är ju inte speciellt aggressiv i sitt arbetssätt. Citat från svenska produktbroschyren: "Det är idealiskt för att snabbt fräscha upp och förbättra bilens hela finish, även på dagens mjukare klarlacker". Tänker dom sig att man bara ska göra det för hand? Det låter ju bra om man vill ha en flammig bil........ mark2 kan ju i o f s ha fått bättre instruktioner när han köpte produkten. Men det borde stått i reklamen också i s f.
Jag har själv inte provat då jag inte gillar idén med medel med så begränsad användning och så luddigt formulerad beskrivning. Känns inte proffsigt liksom........
Vad gäller de vita trissorna så måste jag säga emot mark2. Efter att ha använt dom i drygt 2 år endast till lackskyddspåläggning så förstår jag inte varför man inte kan använda dom? Jag vill påstå att dom är alldeles utmärkta, men endast att lägga lackskydd med, just tack vare att dom är så mjuka och fördelar ut produkten perfekt på ytan. Ingen som helst risk med någonting vill jag påstå. Däremot är livslängden inte den bästa men det tycker jag inte man kan begära för 39:- paret heller. Till 3-4 bilar räcker de dock.
Prova den rubbing du redan har först. Funkar inte den så prova en annan.Vi är alla olika o trivs olika med vissa saker. Lahega har bra grejor om du har möjlighet att komma åt dom. Själv kör jag med AutoSmart och det funkar bra, men jag har hållt på i några år o provat.
|
Postad 2005-10-15 19:08:07 | CRV, Medlem p?Stacken sedan 2003-03-20 | | Läst 6455 gånger | | Vita rondeller för Cyclo kostar drugt 40 kr paret på Autoexperten och de håller knappast för mycket fler bilar (3-4) heller.
|
För att skriva krävs att man är inloggad.
Stacken är inte ansvarig för eventuella felaktigheter i innehållet i inläggen och förbehåller sig rätten att ta bort eller redigera en text vars innehåll betraktas som oseriöst eller olämpligt. Olämpligt innehåll kan t.ex. vara pornografiska införanden, annonser med rasistiska eller liknande inslag av stötande karaktär. Annonser vars innehåll är olagligt på något sätt kommer också att raderas. Stacken tar inte ansvar för information som framförs i forumet, och kan inte hållas ansvarig för eventuella felaktigheter och följder därav.
Moderator för forumet är : David
Som man kan förstå från namnet har en gummiklubba ett huvud som är tillverkad av, eller belagt, med gummi samt ett hållbart handtag i trä eller plast. I jämförelse med vanligare hammare är huvudet på
...
| Läs mer här |
© Stacken 1997 - 2014
|