Stackens bilvårdsforum |
|
Bevaka denna tråden. D?får du ett epost, när nya inlägg görs.
|
| Postad 2005-11-29 14:43:54 | Lindfalas, Karlstad Medlem p?Stacken sedan 2005-04-02 | | Läst 21068 gånger | | Meddelandet borttaget!
|
Postad 2005-11-29 17:59:31 | gitsy, Västra götaland Medlem p?Stacken sedan 2005-08-30 | | Läst 21062 gånger | | Parkera du ute i minusgrader så fryser vattnet och du vill få obalans i det däcket, och eftersom det är vikten som räknas och du förmodligen har balansear däcken så vet du ju inte var vattnet eller isen lägger sig när du kör, då det slungas ut av centifugalkrften, men det borde du känna även nu när det inte fryst, förmodligen så är det väldigt lite så det kanske inte spelar någon roll ur den aspekten. Men helt klart är att ur rostsynpunkt så är det kanske inte det bästa pga att det just blir varm och vattnet kan dunsta. Men är fälgen lackad ordentligt på insidan så ju ett visst skydd. Mvh Anders
|
Postad 2005-11-29 23:36:49 | Speedo, Umeå Medlem p?Stacken sedan 2005-07-01 | | Läst 21056 gånger | | Fukten kan väl aldrig dunsta ut därifrån. Men om det bara är några droppar det rör sig om tror jag inte det kan skapa obalans.
Men det finns väl inget sätt att få ut det därifrån, så det kanske är bästa att inte tänka på det helt enkelt ;)
// Frank
|
Postad 2005-11-30 17:45:41 | Mercabenz, Medlem p?Stacken sedan 2005-11-30 | | Läst 21048 gånger | | Nä fukten kanske inte kan dunst Ut men den kan dunsta/förångas därinne. Vidare så kunde man uppfatta som det var en större mäng vatten du fått in i däcken. men det tycks så inte vara Mvh ANders
|
Postad 2005-11-30 18:48:41 | bustorp, Medlem p?Stacken sedan 2003-11-01 | | Läst 21044 gånger | | Det finns alltid mer eller mindre fukt i ett däck p g a luftfuktigheten/förvaringen vid monteringen. Plus att när du fyller på däcket så komprimeras luften i ventilen och fäller ut kondens, jfr luftning av kompressor. Det handlar nog om så små mängder att det inte spelar så stor roll. Dunsta eller förångas så att det försvinner gör det knappast. Dropparna bildas vid avkylning och så varmt att det förångas tror jag knappast att det blir, i synnerhet inte på vintern. Dessutom har det ingenstans att ta vägen.
Glöm att du sett något vatten, Speedo. Om du får obalans som inte går att balansera bort (flyttar sig) så kan du börja fundera på det igen. Det ska till ganska mycket vatten för att det ska bli obalans, ca. 0,5 cl samlat på ett o samma ställe innan du känner det i ett framhjul o minst det dubbla innan du känner det bak. Någon risk att vattnet ska ge något förslitningsfenomen finns inte heller.
|
Postad 2005-12-01 08:19:54 | Porta, Piteå Medlem p?Stacken sedan 2004-09-04 | | Läst 21024 gånger | | Jag hatar verkligen folk som inte ser sig för och slänger upp dörrarna hur som helst. Bara fram med polermaskinen.
|
Postad 2005-12-01 22:55:22 | Speedo, Umeå Medlem p?Stacken sedan 2005-07-01 | | Läst 21011 gånger | | De har blivit en buckla, så det lär inte spela nån roll hur mycket jag polerar tyvärr. Kommer måsta försöka rikta ut den isåfall...
// Frank
|
För att skriva krävs att man är inloggad.
Stacken är inte ansvarig för eventuella felaktigheter i innehållet i inläggen och förbehåller sig rätten att ta bort eller redigera en text vars innehåll betraktas som oseriöst eller olämpligt. Olämpligt innehåll kan t.ex. vara pornografiska införanden, annonser med rasistiska eller liknande inslag av stötande karaktär. Annonser vars innehåll är olagligt på något sätt kommer också att raderas. Stacken tar inte ansvar för information som framförs i forumet, och kan inte hållas ansvarig för eventuella felaktigheter och följder därav.
Moderator för forumet är : David
Som man kan förstå från namnet har en gummiklubba ett huvud som är tillverkad av, eller belagt, med gummi samt ett hållbart handtag i trä eller plast. I jämförelse med vanligare hammare är huvudet på
...
| Läs mer här |
© Stacken 1997 - 2014
|