Stackens bilvårdsforum |
|
Bevaka denna tråden. D?får du ett epost, när nya inlägg görs.
|
Inskickad av Jonas - 2000-04-21 15:58:31 | Läst 7087 gånger | | Hrm..Förra året när jag vaxade bilen för första gången den kom i min ägo (850 -96, midnattsblå matt lack, kod 604) så blev den väldigt flammig, främst på sidorna.<br>Jag testade att vaxa om den, och det blev bättre ett tag, men efter första tvätten var den lika flammig igen.<br>Nu börjar det ju bli dags igen för lite vax, och jag fick ett tips att först tvätta bilen, och sedan använda Sonax flytande rubbing, innan jag vaxar.<br>Vad tror ni om detta?<br>Det är väldigt irriternade med dessa flammor, då man inte blir nöjd hur noga man än gnor på bilen!
<br>
<br>
|
|
Inskickad av Anders - 2000-05-24 07:04:41 | Läst 7085 gånger | | Tjena, Mitt råd är att du tar Sonax bilpolish. Det är suveränt mot just flammig lack. När du använt det kan du toppa med Sonax flytande hårdvax.<br>Just svarta lacker är väldigt känsliga. Lycka till!> Hrm..Förra året när jag vaxade bilen för första gången den kom i min ägo (850 -96, midnattsblå matt lack, kod 604) så blev den väldigt flammig, främst på sidorna.<br>> Jag testade att vaxa om den, och det blev bättre ett tag, men efter första tvätten var den lika flammig igen.<br>> Nu börjar det ju bli dags igen för lite vax, och jag fick ett tips att först tvätta bilen, och sedan använda Sonax flytande rubbing, innan jag vaxar.<br>> Vad tror ni om detta?<br>> Det är väldigt irriternade med dessa flammor, då man inte blir nöjd hur noga man än gnor på bilen!<p>
<br>
<br>
|
Inskickad av Christer Ekstrand - 2000-04-23 17:21:27 | Läst 7084 gånger | | Hej Jonas<br>Det är väldigt irreterande meddessa flammor. Dom syns framför allt på solid lacker som din. I regel så beror dom på att man inte fått bort all oxidation eller repor. Har man polerat bort all defekt som finns i lacken så är risken mindre att få en flammig lack. Dock skall sägas att det inte helt säkerhet ställer resultatet. Jag brukar lägga en polish mellan lacken och ett flytande vax för att få ett bra djup samt för att minska risken med flammer.<p>Lycka till<br>Christer Ekstrand<p><p><p><p><p><p><p><p><p><p><p><p><p> Hrm..Förra året när jag vaxade bilen för första gången den kom i min ägo (850 -96, midnattsblå matt lack, kod 604) så blev den väldigt flammig, främst på sidorna.<br>> Jag testade att vaxa om den, och det blev bättre ett tag, men efter första tvätten var den lika flammig igen.<br>> Nu börjar det ju bli dags igen för lite vax, och jag fick ett tips att först tvätta bilen, och sedan använda Sonax flytande rubbing, innan jag vaxar.<br>> Vad tror ni om detta?<br>> Det är väldigt irriternade med dessa flammor, då man inte blir nöjd hur noga man än gnor på bilen!<p>
<br>
<br>
|
För att skriva krävs att man är inloggad.
Stacken är inte ansvarig för eventuella felaktigheter i innehållet i inläggen och förbehåller sig rätten att ta bort eller redigera en text vars innehåll betraktas som oseriöst eller olämpligt. Olämpligt innehåll kan t.ex. vara pornografiska införanden, annonser med rasistiska eller liknande inslag av stötande karaktär. Annonser vars innehåll är olagligt på något sätt kommer också att raderas. Stacken tar inte ansvar för information som framförs i forumet, och kan inte hållas ansvarig för eventuella felaktigheter och följder därav.
Moderator för forumet är : David
|