|
Postad 2007-10-17 19:07:33 | Speedman, Alvesta Medlem p?Stacken sedan 2006-01-04 | | Läst 11611 gånger | | Bustorp: Man hade kunnat hoppas det vore som du säger bustorp, men tyvärr är Mercedes sjukt dåliga hur man än sköter dom:( Saken är den att på ytan ser det kanon ut på sina ställen, så börjar man slipa så ser man det redan börjat komma under färgen utan lacken börjat resa sig, ÄN.
Men hålelr också med dig, bilen är inte något vidare skött. Kolla på Lj:s och Projekt så ser du hur rätt du har.
Dörren har inga hål i lacken så det har krypit under lacken.
Rostskyddsförstärkningen komemr efter mitten på -03 och framåt, på personbilar. Vitobilarna är fortfarande rena skräcken!!:( Förra året lagar jag upp halv Vito -06. Inget byttes, men slipade hål innan rosten försvann på bakskärmen under dörrskenan.
|
Postad 2007-10-17 20:52:12 | bustorp, Medlem p?Stacken sedan 2003-11-01 | | Läst 11597 gånger | | Nja, riktigt så kass som du beskriver är de ju inte. Jag har visserligen bara koll på några E-karosser här, men det är långt ifrån alla som blir lika kass, eller hur?
Syns det att det inte kommer från skador på bakkanten på dörren? Ser du det i all rost? Förresten, när började MB med vattenbaserade färger? Var inte det i samma veva som rostproblemen började dyka upp?
Vitona har jag inte så stor koll på, men har det inte varit rost så har det varit elektronikproblem (tankmätare, centralvarningssystem m.m.) eller motorproblem (sexorna) har jag sett.
|
Postad 2007-10-18 21:03:35 | Speedo, Umeå Medlem p?Stacken sedan 2005-07-01 | | Läst 11568 gånger | | Ja Speedman, har du jobbat så länge så har du nog koll. Låter fruktansvärt illa skadorna du sett, oavsett hur fordonen varit skötta. Enda grejen är väl kanske att du just bara hållit på med MB och då inte kunnat jämföra rakt av med andra bilmärken?
|
Postad 2007-10-19 10:13:24 | Speedman, Alvesta Medlem p?Stacken sedan 2006-01-04 | | Läst 11548 gånger | | Speedo: Jodå, har jobbat som bilplåtslagare på flera märkesverkstäder, som Peugeot, Ford, Jaguar, Mazda, Audi, Skoda, Vw, Bmw, Porsche och Nissan. Men Mercedes är det absolut näst värsta jag sett. Förrutom Skoda felicia. Men ska man ens behöva jämföra Mercedes prisklassen med en Skoda felicia?:)
|
Postad 2007-10-19 15:51:37 | bustorp, Medlem p?Stacken sedan 2003-11-01 | | Läst 11537 gånger | | Speedman: Har du jobbat på 11 olika plåtverkstäder????? Eller är det märkesverkstäder som har fler än ett märke? Vw/Audi/Skoda, BMW/Peugeot osv..
Var står Ford, Peugeot resp. BMW på din "skala"? Vilken är totalt sett den bästa du jobbat med? Sämsta vet vi ju redan......
Skulle vara intressant att veta, i a f för mig som aldrig jobbat med plåt på det viset.
|
Postad 2007-10-19 21:41:33 | Speedo, Umeå Medlem p?Stacken sedan 2005-07-01 | | Läst 11527 gånger | | Okey, inte dåligt... Hur var Mazda föressten? Har väl inte direkt bra rostskydd tyvärr...
|
Postad 2007-10-19 23:18:08 | bustorp, Medlem p?Stacken sedan 2003-11-01 | | Läst 11519 gånger | | Mazda var nog inte ens med på kartan, Speedo. ;)
Skojar bara, men ser man på din så ser man också att det inte gäller alla 626:or, precis som jag vill säga att det inte gäller alla E-klass Mercedes. Precis som man också ser på min Jetta från -84 som ALDRIG är rostlagad i karossen. BMW:n från -87 är framskärmarna bytta, det är allt, inget annat i karossen. Det gäller inte ALLA....jag tycker det är väldigt viktigt att få fram. Man målar gärna upp en bild som säger att det drabbar ALLA bilarna i den o den årsmodellen, eller den o den modellen, men så är det självklart inte. Frågan är, varför skiljer det mellan de specifika fordonen o hur får man veta det?
Speedo, du har ju säkert mött ett duktigt (jag upprepar, duktigt) antal Mazdor av snarlik årsmodell som knappt hängt ihop, elller hur? Precis som jag mött många Jettor eller E28:or som man skulle vilja skicka till "den sista vilan" så fort som möjligt, eller hur? Men det finns de som ändå inte förtjänar det dåliga ryktet som man generellt ger modellen. Vad beror det på? Varför överlever dessa stackare? Vad gäller min Jetta så har den definitivt inte varit utsatt för någon förebyggande rostskyddsbehandling i a f. Det kan jag säga. Däremot har den varit väldigt väl omhändertagen under de åren den tillhörde den förra (första) ägaren. Jag försöker göra vad jag kan för att behålla den i samma skick som var tanken från början. Det måste väl ändå ha viss betydelse för kvarlevnaden av fordonet, oavsett om det står Mercedes eller Mazda i nosen på vederbörande?
|
För att skriva krävs att man är inloggad.
Stacken är inte ansvarig för eventuella felaktigheter i innehållet i inläggen och förbehåller sig rätten att ta bort eller redigera en text vars innehåll betraktas som oseriöst eller olämpligt. Olämpligt innehåll kan t.ex. vara pornografiska införanden, annonser med rasistiska eller liknande inslag av stötande karaktär. Annonser vars innehåll är olagligt på något sätt kommer också att raderas. Stacken tar inte ansvar för information som framförs i forumet, och kan inte hållas ansvarig för eventuella felaktigheter och följder därav.
Moderator för forumet är : David
Som man kan förstå från namnet har en gummiklubba ett huvud som är tillverkad av, eller belagt, med gummi samt ett hållbart handtag i trä eller plast. I jämförelse med vanligare hammare är huvudet på
...
| Läs mer här |
© Stacken 1997 - 2014
|